thanxs for viewing.njoy my writtin'.have a nice day :)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 16 March 2011

cinta manusia.

Kerana Allah: Dialah yang meng'allaf'kan hati2 kita!
وَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِہِمۡ‌ۚ لَوۡ أَنفَقۡتَ مَا فِى ٱلۡأَرۡضِ جَمِيعً۬ا مَّآ أَلَّفۡتَ بَيۡنَ قُلُوبِهِمۡ وَلَـٰڪِنَّ ٱللَّهَ أَلَّفَ بَيۡنَہُمۡ‌ۚ إِنَّهُ ۥ عَزِيزٌ حَكِيمٌ۬
Dan (Dialah) yang menyatukan di antara hati mereka. Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Dia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. ( Anfal: 63)

"Sesungguhnya di kalangan hamba-hamba Allah itu ada satu golongan,mereka bukan dari golongan para nabi ataupun syuhada',tetapi para nabi dan syuhada' mencemburui mereka,tempat mereka di sisi Allah s.w.t.Kata para sahabat,khabarkan kepada kami siapa mereka? Rasulullah S.A.W bersabda:"Mereka adalah satu kaum yang saling cinta-mencintai kerana Allah,bukan ada hubungan saudara-mara di kalangan mereka dan juga bukan kerana kepentingan.Demi Allah,di wajah mereka ada cahaya dan mereka di atas cahaya.Ketika manusia takut,mereka tidak takut.Ketika manusia bersedih,mereka tidak bersedih.Dan mereka berkata,sesungguhnya wali-wali Allah tidak takut dan tidak sedih."♥
 Bismilalhirrahmanirrahim :)
post nie maybe agak "sensitive" kot.HUHU.but i'm writing based on my opinion.mimi hanya insan biasa utk mencoretkan sebarang pendapat .the word "love",which i had mentioned it on my title post is the love towards other hamba Allah except Allah,Rasulullah,family and friends.bila tgok a lot of my dudes yang kapel,ase jgk nak mcm dyeorg tpi amat2 tkut..y?
  1. mimi takut mimi lalai dalam mengingatiNya.
  2. mimi takut segala ibadat yang dilakukan tidak mencapai kemanisan iman.
  3. mimi takut Allah menjauhkan hati mimi untuk bersamaNYa.
  4. mimi takut apa yang parents kata.
  5. mimi takut apa yang my friends anggapkan.


sumpah!mimi bukanlah seorang perempuan yang baek.mimi hanya perempuan yang biasa,mudah leka dengan permainan dunia.dahsyat an?tapi,itulah hakikat. =,=
mimi try utk ubah jadi baek n lbih baek dri sekarang.biarlah stdy2 dlu,brulah nk pk psl tu semua.InsyaAllah :) mimi bukanlah anti couple tpi,belum tbuka hati utk berkapel.bukan xpernah tapi,mimi sentiasa beringat.
Masa nak ambik exam SPM dlu,siapa yang mimi minta utk kejayaan?bukan seorang hamba lelaki lain,tpi Allah S.W.T.
Masa sedih atau menangis,pada siapa mimi mengadu n tenangkan diri?Bukankah Allah yang Maha Pemberi.Memberi segala ketenangan :)
Masa saket,letih n hilang semangat,pada siapa mimi pinta?Bukankah hanya pada Allah mimi meminta.

Ya Allah,hindarkan aku dari segala bait-bait maksiat.Hambamu nie hanya seorang yang lemah n lemah.Ya Allah,tetapkan aku pada keimanan yang kekal dalam hati sehingga aku berasa tenang dan selesa dalam mengingatiMu.Ya Allah,bantulah aku dengan sebaik-baik pertolongan.Amin :))

No comments:

Post a Comment