thanxs for viewing.njoy my writtin'.have a nice day :)

Wednesday, 30 March 2011

jika aku jatuh cinta :)




kata-kata dalam vd clip nie tlalu indah :)
really like it...


Tuesday, 29 March 2011

sujud cintaku

Dalam Sujud Cintaku



Kau berikanku segala-galanya

dan Kau mengujiku dengan cinta dunia
yang sungguh indah dan
Kau hiaskannya dengan intan permata
dengan jua wanita
dan kedudukan yang memalingkanku
daripada-Mu

Dalam menikmati kurniaan-Mu
tak terucap lafaz terima kasihku
namun untuk jadi yang terbaik
juga masih belum kumampu

Dalam sujud cintaku
fanaku diulit rindu
getirnya cemas di kalbu
takut hidup tanpa redha-Mu

Hanya kerna-Mu Tuhanku
aku hidup dan ku akan
kembali pada-Mu
hanya pada-Mu dalam
sujud cintaku.




mmg lgu nie ckup berikan mimi satu erti yang mendalam.ssh nak ditandingkan dgn lagu2 len kot,bgi mimi larh.:)
"firework,M2M,simple plan...."lgu nie perfct utk dihayati.utk jwa yang mendambakan segala keredhaan Allah.
yang mengharapkan percaturan yang terbaik utk kehidupan ini.kdg2,tlalu sibuk dengan hal keduniaan,mimi leka dalam mengingatiNya sdgkan mimi nie hanya insan yang masih lemah.lemah dalam menghindarkan diri dalam melakukan dosa.rapuhnya hati dengan godaan syaitan.maybe,dengan dengar lagu nie,dapat memberi jiwa n fikiran mimi utk bfikir tentang segala kurniaanNya.

Ya Allah,hidup ini takkan semudah ini tanpa ujian dariMu.
Tetapkan segala keimananku terhadapMu.
Izinkan aku mendapat keberkatan hidup ini.Amin :)


kehidupan seorang pelajar :)


nie caption form 5. [i miss this specs so much]


nie pixs mse form3 [drama time CEKAL ]


nie  dinner time as one of SASECUINT :)


choral speaking pasca PMR


time g Post Brooke :)


time form 2 [maser zikir]
elmo,n leng


tgh bajet bzy ngn leng :)

  
drama form 4 :)


time form4 :)
ngn sayra n esya


time tuisyen pakar :)
memorable moment


free time.no class :)))



time form2 kot .nggeee :)



SEKIAN........to b bersmbung :)

Result SPM mimi ?

Assalamualaikum w.b.t :)


haaa,jengjeng ! alhamdulillah,result mimi xdelah excellnt sgt mcm kwn2 mimi.sobs.but,mimi ase b'syukur sgt2 mybe,rezeki stakat 5A je.myb jgak Allah tlh tetapkan yang t'baek n stimpal dgn usaha mimi.firstly,ase frust thp gaban.but,i keep my smile for my beloved juniors.huhu.nini plak da nges2 but mimi still btahan.bajet "kemachoan" kot.nseb baek kdni ad tmankan mimi n nini ke skola MENENGAH sains pasir puteh.time tue,mmg dpt tgok all the gladness n tears rolled down on girls' cheecks.em.sbr,sbr,sbr.ini ujian yg pling berat kot.ssh nk trima but tpakse trima.congrates to excllnt students in SMspp :)

wlaupun,aftr that dpt post from cgu jonet,yg rank skola trok gler2 n seniors yg kumen2.HUH.itu jgk ujian utk batch esp batch leader.mybe,members V5 xdpt berikan y tbaek.myb,kteorg lalai di saat t'akhir.myb,kteorg kurang keberkatan.n byk lagi myb2.xnak mimi huraikan sbb all of us mmg dpt tahu ap yang lemah lm dri sndri including mimi.ap yang seniors kumen2 kt fb ad yg baek n sebaliknya.trimas utk kebaikan.but,ples jgn mengata lbey2.kami juga ad prasaan.hanya Allah yang tahu setiap apa yang diberikanNya.maybe,ini satu pengajaran untuk semua,members of V5,n skola.





saa,noni,leng,sayra,mimi,yuni,eisya
 [congrates]
4A,9A,7A,8A,5A,5A,4A


i'm proud to be myself,ALHAMDULILLAH :)


msg :- i just put it as a token of remembrance.nurul fatihah is my bestclsmate since i was form 1 until form 5.thnxs,fatihah.u taught me maths :)





Saturday, 19 March 2011

result SPM !



Bismillahirrahmanirrahim :)
ai nie da ari sabtu.beberapa ari ag result SPM da nak kuar.um.mimi ase amt2 tkut.n my biggest weakness is i've no confidence at all :(   why is I should felt like those feelings?why I dun believe all faith by HIM? Dear Merciful,guide me,ples.sometimes,my friends were texting my num n asking about our becoming result.Ya Allah,I'm hoping for all the gladness on that day.PLES.keep me in an easy way to face either excellent or bad result.I'm asking for YOUR help,Ya Allah coz I bear witness that only Allah can give everything towards insan2 and for sure, I believe in Islam n I deeply believe Allah s.w.a and Muhammad s.a.w in all whole life.I can't never expect if I wouldn't have an excellent result for SPM.only tranquilness,I'm begging to HIM.I couldn't break my parents' hopes to me.I couldn't give  loser tears to my parents.

Ya Allah,tabahkanlah hatiku.
Berikanlah aku sebaik-baik keputusan.
Aku sandarkan segala keyakinanku hanya padaMu.
InsyaAllah.....

Thursday, 17 March 2011

perempuan itu sebaik-baik perhiasan dunia

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." [Hadis Riwayat Ahmad]



Wanita adalah hiasan dunia. Rama-rama ibarat wanita. Wanita indah untuk dilihat, tetapi nilai dirinya akan mero
sot setiap kali ada tangan-tangan kotor mencemari atau menyentuhi tubuhnya. Harga diri dan maruah mudah tercemar jika tidak dijaga dengan sempurna.

Begitulah wanita. Kecantikan wanita bagaikan rama-rama yang terbang membawa keindahan corak pada dirinya. Ia akan membuatkan lelaki mudah tertarik pada wanita. Tetapi untuk menjaga harga diri seorang wanita, bukanlah dengan membiarkan kecantikannya disentuh, dipegang oleh semua yang tertarik padanya. Biarlah kecantikan pada wanita itu diperolehi melalui jalan yang diredhai Allah.
Wanita harus menjaga harga kecantikan dan keindahan seorang wanita menurut ketentuan dan panduan yang Allah ajarkan di dalam al-Quran yang telah di sampaikan oleh RasulNya. Hanya dengan menuruti perintah Allah, kemuliaan, harga diri, kecantikan, dan keindahan seorang wanita akan terjaga dan terpelihara.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :
"Tidak aku tinggalkan fitnah selepasku yang lebih boleh membawa mudarat kepada lelaki selain wanita" (Hadis riwayat Bukhari)  


Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya: Aku berkata, "Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?" Baginda menjawab, "Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin."Aku berkata, "Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu? Baginda menjawab, "Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning..." (Hadis Riwayat al-Tabrani)

'


Dalam hidup ini,hanya keredhaan Allah yang boleh memudahkan segala perjalanan hidup setiap insan.Bersujudlah kepadaNYA,insyaAllah Allah akan memberi keredhaanNya,AMIN :)


Wednesday, 16 March 2011

10 Petanda Dia Jodoh Kita


Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?
Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :
1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


cinta manusia.

Kerana Allah: Dialah yang meng'allaf'kan hati2 kita!
وَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِہِمۡ‌ۚ لَوۡ أَنفَقۡتَ مَا فِى ٱلۡأَرۡضِ جَمِيعً۬ا مَّآ أَلَّفۡتَ بَيۡنَ قُلُوبِهِمۡ وَلَـٰڪِنَّ ٱللَّهَ أَلَّفَ بَيۡنَہُمۡ‌ۚ إِنَّهُ ۥ عَزِيزٌ حَكِيمٌ۬
Dan (Dialah) yang menyatukan di antara hati mereka. Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Dia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. ( Anfal: 63)

"Sesungguhnya di kalangan hamba-hamba Allah itu ada satu golongan,mereka bukan dari golongan para nabi ataupun syuhada',tetapi para nabi dan syuhada' mencemburui mereka,tempat mereka di sisi Allah s.w.t.Kata para sahabat,khabarkan kepada kami siapa mereka? Rasulullah S.A.W bersabda:"Mereka adalah satu kaum yang saling cinta-mencintai kerana Allah,bukan ada hubungan saudara-mara di kalangan mereka dan juga bukan kerana kepentingan.Demi Allah,di wajah mereka ada cahaya dan mereka di atas cahaya.Ketika manusia takut,mereka tidak takut.Ketika manusia bersedih,mereka tidak bersedih.Dan mereka berkata,sesungguhnya wali-wali Allah tidak takut dan tidak sedih."♥
 Bismilalhirrahmanirrahim :)
post nie maybe agak "sensitive" kot.HUHU.but i'm writing based on my opinion.mimi hanya insan biasa utk mencoretkan sebarang pendapat .the word "love",which i had mentioned it on my title post is the love towards other hamba Allah except Allah,Rasulullah,family and friends.bila tgok a lot of my dudes yang kapel,ase jgk nak mcm dyeorg tpi amat2 tkut..y?
  1. mimi takut mimi lalai dalam mengingatiNya.
  2. mimi takut segala ibadat yang dilakukan tidak mencapai kemanisan iman.
  3. mimi takut Allah menjauhkan hati mimi untuk bersamaNYa.
  4. mimi takut apa yang parents kata.
  5. mimi takut apa yang my friends anggapkan.


sumpah!mimi bukanlah seorang perempuan yang baek.mimi hanya perempuan yang biasa,mudah leka dengan permainan dunia.dahsyat an?tapi,itulah hakikat. =,=
mimi try utk ubah jadi baek n lbih baek dri sekarang.biarlah stdy2 dlu,brulah nk pk psl tu semua.InsyaAllah :) mimi bukanlah anti couple tpi,belum tbuka hati utk berkapel.bukan xpernah tapi,mimi sentiasa beringat.
Masa nak ambik exam SPM dlu,siapa yang mimi minta utk kejayaan?bukan seorang hamba lelaki lain,tpi Allah S.W.T.
Masa sedih atau menangis,pada siapa mimi mengadu n tenangkan diri?Bukankah Allah yang Maha Pemberi.Memberi segala ketenangan :)
Masa saket,letih n hilang semangat,pada siapa mimi pinta?Bukankah hanya pada Allah mimi meminta.

Ya Allah,hindarkan aku dari segala bait-bait maksiat.Hambamu nie hanya seorang yang lemah n lemah.Ya Allah,tetapkan aku pada keimanan yang kekal dalam hati sehingga aku berasa tenang dan selesa dalam mengingatiMu.Ya Allah,bantulah aku dengan sebaik-baik pertolongan.Amin :))

Tuesday, 15 March 2011

selsema n batuk :(

ari yang amat2 meletihkan buat mimi actly.tpi,knelah acts as usual :)
ltey layan selsema,mucus lm idung.huh.dugaan.sbr2,mimi.
biaselah tue,kdg2 Allah menguji kita dengan sakit supaya kita menghargai apabila sihat.
da beberapa ari xjumpe nini,kekasih gelapkue.miss nini lots.
nak jln2 ngn nini pom,keta skang ad sumeone pinjam smpai ai khamis.
texting pom jrg2.mybe,nini bzy kot.huhu.
nseb baek b'blogging nie xprlukan suara.klu x confem com nie t'kjut bsar.HAHA.
serak-serak basah huh.dugaan.
texting kekasih kdua,yatie plak,xdbls.
mybe,bzy kot. :)
lgpom,abg ipar dye skit tnat.
hope the miracle for him.amin.


Saturday, 12 March 2011

simply because perfume :)




thanxs to sis ARDINIHUMAIRA for helping me lots...
shuke2 sgt3.HEHEHE :)
first time gune "exprss post"
HAHA.
hope,si penerima menerimanya dengan secumelly2nyer.miahahhaha



Friday, 11 March 2011

tsunami di jepun 2011

MasyaAllah..
bila t'dengar berita lm radio n tv tadi.
tfikir jugak,kdg2 kita xbleh menjangkakan apa yang bakal berlaku dalam hidup ini.
kemusnahan yang ttbe datang tanpa diundang,
Besar kuasa Maha Pencipta.
Mungkin bencana yang melanda memberi kita peringatan agar sentiasa bersyukur ats
apa kurniaanNya.


TOKYO 28 Feb. - Jepun hari ini dilanda ombak tsunami setinggi 1.45 meter setelah mengarahkan beratus-ratus ribu penduduknya berpindah dari kawasan pantai berikutan gempa bumi kuat di Chile awal pagi semalam.

Ombak membanjiri bangunan di beberapa pelabuhan. Pihak berkuasa memberi amaran kepada penduduk di kawasan tepi laut supaya terus berjaga-jaga dan menjauhi pantai kerana gelombang tsunami yang lebih besar mungkin menyusul.

Belum ada laporan mengenai kemalangan jiwa atau kerosakan harta benda.

'Amaran tsunami besar' bagi menghadapi ancaman ombak raksasa setinggi tiga meter, adalah yang pertama dikeluarkan oleh pihak berkuasa Jepun dalam tempoh lebih 15 tahun.

Arahan berpindah itu memaksa sekurang-kurangnya 320,000 penduduk meninggalkan kawasan di pantai timur Jepun sementara ombak setinggi 1.2 hingga 1.45 meter melanda kawasan pantai.

Ombak pertama, cuma setinggi 30 sentimeter, melanda pelabuhan terpencil Nemuro di pulau Hokkaido, utara Jepun, sehari selepas gempa bumi di Chile mencetuskan gelombang yang merentasi Lautan Pasifik.

Paras air di Nemuro segera meningkat ke paras melebihi satu meter sehingga membanjiri gudang-gudang dan menghanyutkan kenderaan.

Tsunami setinggi 1.45 meter membanjiri pelabuhan perikanan Otsuchi di pantai utara Jepun, manakala gelombang lebih kecil turut mengenai pulau Minamitori, 1,950 kilometer ke selatan Tokyo.

"Jangan menghampiri kawasan pantai dalam apa jua keadaan pun," kata Perdana Menteri, Yukio Hatoyama dalam amaran yang disiarkan di televisyen ke seluruh negara.

Penduduk berlindung di tempat tinggi sementara pintu pagar air di pelabuhan ditutup rapi dan bot-bot nelayan diarah pulang ke pantai.

Bagaimanapun kebimbangan mengenai ombak raksasa berpunca daripada gegaran besar di Chile reda di bahagian lain kawasan 'Lingkaran Api' di Lautan Pasifik.

Rusia menarik balik amaran tsunami selepas hanya ombak kecil melanda semenanjung Kamchatka, sementara perenang dan peluncur di Australia membanjiri kawasan pantai tanpa menghiraukan amaran pihak berkuasa.

Siren amaran dibunyikan di 50 negara dan wilayah di kawasan dari New Zealand hingga ke Jepun, sebagai tanda berjaga-jaga terhadap ombak besar itu, lima tahun selepas bencana tsunami Lautan Hindi meragut lebih 220,000 nyawa pada 26 Disember 2004. - AFP
gempa bumi pada skala ritcher 8.8.
nie beberapa gambar yang dapat di downloadkan :)

















msg : mungkin ini peringatan Maha Pencipta terhadap makhlukNYa.. :)